Tuesday, February 15, 2011

diari seorang ibu kepada anak

1 januari 2009- hari ini, mama jumpe papa Ana. untuk yang pertama kalinya mama rase perasaan ini. perasaan yang cukup indah, iya, cinte..mama tidak mampu menolak perasaan yang hadir dalam jiwa mama.  Ana tahu, papa ana itu, baik orang nya, mudah bertolak ansur dan tutur katanya lembut sekali ana..


14 februari 2009- cukup sebulan mama mengenali papa ana, mama mula hanyut dalam lautan cinta yang mama cipta sendiri. Mama mule lupe tuhan. Halal dan haram menjadi samar,semuanya kerana nafsu.. pada tarikh keramat ini, mama serahkan diri mama pada papa ana..hadiah mama kepada papa ana sempena VALENTINE DAY..mama tewas dengan perasaan mama sendiri... mama sedar, ketika itu mama belum mempunyai ikatan yang sah. tapi apa ada pada ikatan, bila nafsu menguasai diri.


4 jun 2009- Hari berganti hari. mama semakin resah. perut mama semakin memboyot. tanda ana sudah semakin cukup sifat. mama betul2 buntu. mama hilang penggantungan. mahu cerita sama atuk dan nenek ana, pasti mereka tidak dapat terima. papa yang dulunya bertutur kata lembut sudah mula menunjukkan belangnya. papa bilang sama mama, suruh gugurkan ana. tapi papa dan mama tidak punya wang untuk gugurkan ana..


8 september 2009- ana dilahirkan ke dunia. ikut perkiraan, ana dilahirkan pada november. tapi ana lahir awal dari yang dijangka. mungkin ana tidak sabar melihat dunia..papa sama mama jadi makin berkecamuk..kami tinggalkan ana dihadapan masjid beserta satu nota. bukan mama tak sayang ana, tapi kalau ana dengan mama, apa kata atuk nenek. apa kata masyarakat sekeliling. moga ada insan yang lebih baik dari mama pungut ana depan masjid.. maafkan mama ana


9 september 2009- mama selak surat khabar. berita di hadapan muka,"seorang bayi digigit semut dijumpai di masjid". masjid di mana mama buang ana. mama pasti, itu ana, maafkan mama sayang.. mama tak sengaja. mama tiada pilihan lain.mama fikir ada orang pungut ana..sekali lagi, maafkan mama ana


30 januari 2011- mama duduk di anjung rumah nenek. ade due orang budak sedang bermain-main. kalau ana masih hidup, ana mesti seusia mereka. maafkan mama ana.


cerita ini hanyalah rekaan penulis semata-mata. jika ade tersama dengan kisah silam pembaca, penulis memohon maaf.. 

25 comments:

qaseh elyanas said...

br sbln da serah semuanya???? lelaki yg baik bukan hny pd luarannya, tp yang memang ingin menjadikan kita isterinya tanpa mengambil hak kita sebelum waktunya ^^

nice entry.

anyway jom singgah entry vee, leh dpt gift yg best ^^

dya adriza said...

nice entry dear! sgt bagus penyampaiannya..

Nulia said...

Adoyai ,suspen sungguh ..huhuhuhu...berair mata ni ...

IMANSHAH said...

salam

bukan bakal, tapi dah jadik cikgu

za petrelli said...

qaseh, stuju.. lelaki yg baek bukan dari luarannye. pakaian boleh dicuci, lelaki yg baek.. sukar dicari

dya, thanx. ngeh3

nulia, nak tolong lapkan ke? keh3

imanshah, oh. bagus lah

MATAHARI said...

gua suka lu. lu suka gua tak?


huehuehue

Miecyber said...

Say No to Valetine Day...

Adegan merokok di haramkan di China

ain rahman said...

tacing kjap (~_~)

ain rahman said...

tacing kjap (~_~)

za petrelli said...

matahari, gua minat lu.. lu minat gua tak?

mie, stuju2.. perangi valentine

ain, tacing kejap x pe. jgn tacing lame2

DuniakuAbstrak said...

hish kejam La..sedih aku baca.. T__T

.ejat. said...

nice entry.
takde pemintaan takde penawaran. haha. betul tak za? haha
btw, jaga la apa yg ada selagi bole dijaga.
nafsu sentiasa akan menguasai minda kita,kita mengawalnya bukan dia mengawal kita.

nub said...

ceq sgt suka sama ini entry.. kreatip n mendalam!! give me 5.

hahahaha

HEROICzero said...

semoga dijauhkan dan paling tidak pun, tidak berulang. insyaAllah.

Robot | Sakti said...

kesian ana.

mangsa kerakusan papa dan mama.

NOOR FATIN said...

serius sedih. bayi tu langsung tak bersalah... alahai..

Lucifer said...

tanya balik pulak.


hahaha.

gua puja lu. lu puja gua tak?


huehuehue.

maiMOONyet said...

damn~ kenapa cerita ni sedih sgt T_T

anOOan said...

cian ana. sampai hati mama.

HEROICzero said...

entri hilanggg!

NiK iMaN a.k.a NiCkiLiCouS! said...

kesian .. T_T

Lizzie Yasmin said...

ada msg tertentu... bagi kesedaran pada yang berkenaan...

MATAHARI said...

lu update la. diam2 pulak.

SyafiqRidhwan said...

thanks for sharing :)
semoga tak terjadi pada kita.
doakan diri kita dan kawan-kawan selalu.

nice entry. ^^

MATAHARI said...

uit.


Tinggi-tinggi Gunung Kinabalu,
tinggi lagi sayang sama kamu,
biru-biru hujung kinabalu,
tengok dari jauh,
hati saya rindu.

kinabalu dekat di kundasang,
banyak sayur boleh pilih-pilih,
apa guna pergi luar negeri,
naik kinabalu,
hati saya rindu

sumandak-sumandak pun ramai menunggu,
menari-nari lenggang sumayau,
sekali melihat melepak kulitnya,
sayang jatuh cinta.

sayang-sayang,
sayang kinabalu,
kaamatan pesta bulan lima,
sayang-sayang kita pergi tamu,
jalan tamparuli
hati saya rindu.


sementara kau hilang ni, layan dengar lagu ini ok. woha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...