Thursday, April 14, 2011

kesah seorang blogger dulu kala

dan diceritakan.. tersebut lah al kisah dahulu kala,  seorang pendekar wanita bernama LIMAH yang mencari seorang guru untuk mengajarnya di dalam dunia blogging.. hampir seluruh pelusuk negara telah limah jelajahi untuk menuntut ilmu ini, namun, guru yang berkenan di hatinya maseh belum dijumpai. Limah mahukan follower yang beribu-ribu, duet nuffnang yang berhengget-hinggit,romen komen yang beratus-ratus di setiap entri nya.. namun, semuanya hanya mimpi....

suatu petang, dalam perjalanan LIMAH mencari guru.. dia terjumpa seorang datuk tua sedang bertapa di atas batu.. lalu didekatinya lelaki tua itu.

LIMAH: yo. yo. bada bada boom boom. wassup tok? hawau yu?

atuk tua: kita ni hidup di zaman tuah, bukan zaman najib. ape boom boom? salam mane woi. salam! budi bahasa kan budaya kita.

LIMAH: ampunkan tuan hamba tuk.. tujuan tuan hamba ke mari, mahu berguru tok..

atuk tua: jadi bukan disinilah tempatnya anak mda. atuk tiada ilmu persilatan... tapi natrah binti mohd SILAT ada ilmunya.

LIMAH: bukan ilmu silat yang ingin dipelajari Tok.. saya mahu belajar ilmu blogging tok. sudah setahun saya dalam dunia blog ni, tapi duet nuffnang saye baru 2 hinggit tok. mane silapnya tok..

atuk tua: oh begitu,. beginilah anak muda. kita kembali kepada niat. ape tujuan anak muda menulis blog ni? mahu berkongsi pengalaman atau mahu mengumpul duet nuffnang? pendapat atok, anak muda jangan dikejarkan sgt pada wang ringgit. wang cumalah sekeping kertas anak muda.bila anak muda menulis dari hati, anak muda akan temui ketenangan membaca hasil tulisan dari tangan sendiri..selitkan sedikit ilmu utk disampaikan. moge ilmu ini diperturunkan. kelak, anak muda juga akan mendapat ganjaran. tidak salah ada unsur carutan, tapi selitkan sedikit pengajaran. sekurang-kurangnya, ade input yang ingin disampaikan..tidur pulak kau ni. ak sedang bagi kuliah ni! update sebulan sekali, ade hati nak duet nuffnang ribu raban. mimpilah anak muda!

LIMAH: bukan saya tidur tok.. saye sedang hayati kate2 atok ni.. saya dapat apa yang cuba atok sampaikan tok.. terime kaseh tok.

limah faham ape yang cube atok ni sampaikan, pembaca faham tak? kalo x faham, panjat KB mall, pastu terjun, kalau tak mati lagi, terjun lagi,. ulangi langkah di atas sampai mati. keh3
dah lame tak menulis, segan pulak jadinya. rindu juge pada kawan2 alam maya sekalian alam..



18 comments:

Hishyamuddin said...

lawak la..menarik entry ni..
fuhh, nasib baik paham, lau x, kne la pergi kb mall ni..haha

DuniakuAbstrak said...

yes kau hapdet! yes!

Limah tu kan lah kan?

mana babak atok tua belasah kau sebagai pengajaran?

cryclown said...

tak paham2 gak smpai mati nak kene wat cmne lak?

Miss El said...

update jugak blog ni. hahaha. rindu wehh nak bace entry2 mengarut ko ;D

MATAHARI said...

ohoiii!!!



update gak kau akhirnya.

za petrelli said...

hisham.. pikir 40 kali sebelum bunuh diri. ngeh3

dunia mu abstrak,hahahhaha.. atok tua patot belasah ko. hehhe

crylown,tak paham juge,.. den tak tahu nak buat hapo..

miss el, rindu kamu juge

maatahari, ape kabar ko..

DuniakuAbstrak said...

Hish kau ni, dalam cerita ni aku kan berlakon sebagai atok tua tu, mana boleh aku belasah diri sendiri, dah2 sekarang ni kita teruskan dengan babak lakonan seterusnya.

JIJI YU said...

aku berblog sbb nak cari awek..ahaha

za petrelli said...

dunia abstrak.. ko pegang watak atok tue? masalahnyer kan? sape jemput ko balkon ni?suke2 jerk blakaon jadi atok tue.. hehehhehe

jiji yu, jadi dah jumpe awek yg ko cari? heheh

Faiz Tapit said...

kalau tak mati jugak, telan dynamo!
heheh

NiK iMaN a.k.a NiCkiLiCouS! said...

haha! great! ade msg :D

NiK iMaN a.k.a NiCkiLiCouS! said...

haha! great! ade msg :D

hiro said...

baik tok.

myMOONyet ♥ JGS oppa :P said...

kita sama! hekhekhek~ malas nak update :P

Lucifer said...

aku baik...

za petrelli said...

faiz tapit komen belog ak. excited2.. keh3. tapi tgk gmbr dr. rozmey pon dah boleh mati kan?

nik iman, ngeh3

hiro, baguslah..

mymoon.. update lah

lucif, ko mmg baek.. malah sgt baek. keh3

HEROICzero said...

blog? ape tu?

=D

NOOR FATIN said...

hahaha betol gak, update sebulan sekali, ada hati nak duit nuffnang ribu riban. ahaha..

nuff sy sikit je..wuu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...